lördag 28 augusti 2010

Har Mp Vit maktanhängare i sina led?

I dagens Barometern går att läsa två artiklar om Miljöpartiet i länet. Den ena handlar om striden mellan landstingsrådet Ann Hellenborg och Jessica Rydell, och den andra om att en företrädare för Mp i Kalmar kommun fotats med t-shirts som öppet stöder rasism. Toppstriden mellan Ann o Jessica är tragisk i sig där Mp i länet agerat fult och försökt tvinga Ann att inte driva någon personvalskampanj. Men det allvarligaste är nog ändå att Jimmy Svensson stolt poserar med först en t-shirt som tillhör Vit Makt och sen en med det tyska järnkorset. Mig veterligen går det inte att köpa dessa tröjor på H&M eller KappAhl, utan de måste köpas via postorder eller i en Vit Makt-butik. Då hjälper det inte att be radion ta bort bilden från deras valsida, det är inte bilden som ska bort, det är Jimmy. Eller får han väl helt enkelt knacka på hos något främlingsfientligt parti och be att få stå på deras listor istället. I det här fallet borde den centrala ledningen agera, i fallet med Hellenborg och Rydell så borde de kanske ha suttit stilla i båten och låtit väljarna avgöra.

2 kommentarer:

  1. Anledningen till att jag haft bilden på min valpejls sida så att alla kan se är för att jag inte haft någon som helst aning om tröjans innebörd. Man kan säga nu efteråt att det kanske jag borde kollat upp men tröjan köptes för flera år sedan och jag äger den inte mer. När det gäller H&M så har du nog rätt. Men jag köpte den på Shocks butik i Göteborg när jag bodde där. En butik för punkare mm. Och jag vill inte gå Med i Moderaterna men tack för erbjudandet. Er förda politik har gjort mer skada en en enskild t-shirt när det gäller bland annat asyl och flykting mottagning. Kolla t.ex på Vellinge Moderaterna.
    Kolla gärna shocks hemsida.
    http://www.shock.se/

    SvaraRadera
  2. http://valaffisch.se/wordpress/2010/08/29/fortydligande-om-vit-makt-och-miljopartiet/

    SvaraRadera