söndag 28 mars 2010

Vad tycker Nanne?

Idag hade sossarna valupptakt i Kalmar där Mona Sahlin var det stora dragplåstret, eller var det de gratis kokta korvarna kanske? I alla fall så var upplägget att besöka Kalmar FF´s hemmamatch mot Elfsborg i samband med kampanjen. Vad jag förstått en sådär 15 mil ifrån Kalmar (befinner mig i Västervik) så delades kampanjmaterial för socialdemokraterna ut som till stor del liknade KFF´s egna profilmaterial. Jag har inget emot att en partiledare besöker en fotbollsmatch, men att försöka dra egna politiska poäng på det är rent osmakligt. Man kan ju undra vad KFF´s ledning tycker om just detta påhitt. Är det sanktionerat via ordförarande Johnny Petersson (V), eller har ledningen ens tillfrågats? Vad tycker Nanne om detta? Är det meningen att en allsvenskt fotbollslag ska förknippas med ett politiskt parti? Själv tycker jag det är osmakligt, jag är definitivt ett fan av KFF, men vill absolut inte att "mitt" lag förknippas med någon politiskt åsikt, höger eller vänster. Om detta är fallet blir jag fundersam om diverse annonsörer är villiga att stödja KFF i fortsättningen. Fotboll är INTE politik!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar